نوشته شده توسط : ali
در سراسر جهان تقريبا 40 درصد مادران به نوزاد خود شير مي دهند و مسئولان بخش سلامت در سراسر دنيا، به علت خواص غذايي که شير مادر دارد،


 در سراسر جهان تقريبا 40 درصد مادران به نوزاد خود شير مي دهند و مسئولان بخش سلامت در سراسر دنيا، به علت خواص غذايي که شير مادر دارد، مادران را به اين امر تشويق مي کنند. با اين حال اغلب مادران به ويژه آن دسته که تازه صاحب فرزند شده اند همواره اين دغدغه را دارند که آيا نوزادشان شير کافي دريافت مي کند يا نه. زيرا نوزادي که از شير مادر تغذيه مي شود، ميزان غذاي دريافتي اش مشخص نيست. اما برخي علايم، دريافت کافي يا ناکافي شير مادر را مشخص مي کند.

بالا رفتن وزن کودک


بالا رفتن وزن کودک مي تواند يکي از بهترين نشانه هاي کافي بودن ميزان شير باشد. توجه کنيد طي چند روز اول، نوزاد حدود 10 درصد وزني که هنگام تولد داشته است، را از دست مي دهد که به ميزان شير مصرفي وي ارتباطي ندارد؛ اما به تدريج طي 2 تا 3 هفته اول وزن اضافه مي کند. اگر اضافه وزن ثابت و منظم باشد، مي توان از کافي بودن شيري که به نوزاد مي رسد مطمئن بود.

نوزاد هوشيار و فعال

طي 2 هفته اول، نوزاد بيشتر خواب است و در چند هفته اول هوشيار و فعال نيست. اما به تدريج واکنش نشان مي دهد اگرچه نوزاد بينايي قوي ندارد اما به صدا و لمس کردن، واکنش نشان مي دهد و نسبت به 2 هفته اول، هوشيارتر است. گريه و نق نق کردن او مي تواند نشانه رشد نوزاد باشد. نوزادي که دچار سوءتغذيه است، درزمان بيداري بي حال است و به اطراف خود واکنش نشان مي دهد. بنابراين هر 2 هفته ميزان هوشياري و فعاليت او را کنترل کنيد.

مدفوع و ادرار نوزاد

راه ديگر براي اطمينان يافتن از کافي بودن شير مادر براي نوزاد، بررسي ميزان ادرار و مدفوع کودک است. بدن نوزادي که به اندازه کافي شير دريافت نمي کند، تا حد ممکن مايعات را نگه مي دارد در نتيجه ميزان دفع کاهش پيدا مي کند. زرد يا سبز بودن رنگ مدفوع نبايد باعث نگراني شما شود؛ امري که بايد به آن توجه کنيد تکرر مدفوع است. به طور ميانگين نوزاد روزي 6 تا 8 عدد پوشک کثيف مي کند.

به دفعات شير مي خواهد

نوزاد تقريبا روزي 12 دفعه شير مي خواهد و زمان بين هر نوبت شير 90 دقيقه و گاهي هم 3 ساعت است. با بزرگ تر شدن نوزاد شب ها طولاني تر مي خوابد و نياز شيرخوردن او کمتر مي شود که امري عادي است.

قورت دادن هنگام شير خوردن

اگر دقت کنيد، متوجه قورت دادن شير توسط نوزاد خواهيد شد اگر شير شما کافي باشد نوزاد در هر مکيدن شير کافي دريافت مي کند.

حس سينه

زماني که نوزاد شير نخورده است، سينه سنگين تر است. اما پس از شير خوردن سبک تر مي شود.

کي بايد نگران کم شيري باشيد؟

- گريه هاي بيش از حد که براي مدت طولاني ادامه دارد و قابل کنترل نيست.

- به جاي سينه تلاش مي کند قسمت هاي ديگر را بمکد.

- بي حال است و از خود واکنشي نشان نمي دهد.

- مدفوع کم رنگ است يا اين که تعداد دفع کم است.

- خيلي کم ادرار مي کند و به طور غيرعادي ادرارش غليظ است.دهان کودک بسيار خشک و زير چشم وي گود افتاده است و پوست به طور غيرعادي خشک است.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1034
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
افسردگی در کودکان می تواند دلابل زیادی نظیر علت های ژنتیکی، روان شناختی، زیستی یا محیطی داشته باشد.
«دختر من ساعت ها تنها در اتاقش می نشیند و با یک عروسک بازی می کند. وقتی مهمان داریم هم او کناری می نشیند و مودب و بی سروصدا تنها بازی می کند و با بچه های شیطان و پرسروصدا همبازی نمی شود... خدارو شکر که پسر نوجوان من اصلا اهل رفیق بازی نیست. اصلا با نوجوانان پرشر و شور همسن و سالش قرار نمی گذارد و بیرون نمی رود. ما گاهی به زور او را از خانه بیرون می فرستیم. پسرم هرگز با ما مخالفت و مشاجره نمی کند و خدا رو شکر هیچ مشکلی با او نداریم...» اینها برخی از جمله هایی هستند که گاهی از والدین می شنویم، والدینی که خسته از کارها و مشغله های روزانه، خانه ای ساکت و بی سروصدا را ترجیح می دهند، اما آیا واقعا رفتار کودکی که ساعت ها تنها در اتاقش می نشیند و یک کلمه صحبت نمی کند یا نوجوانی که در مورد هیچ چیز با والدینش جروبحث نمی کند و از خانه بیرون نمی رود، طبیعی است؟

تا چند سال پیش، بیشتر افراد تصور می کردند افسردگی صرفا بیماری بزرگسالان است و کودکان اصلا افسرده نمی شوند زیرا کودکی دوران شادی و بی مسئولیتی است ولی پزشکان می گویند حتی کودک زیر 2 سال نیز ممکن است افسرده شود.

با دکتر شهرام محمدخانی، دانشیار و روان شناس بالینی و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، درباره همین موضوع گفت و گو کرده ایم.

شیوع افسردگی در کودکان چقدر است؟

بین 2 تا 8 درصد از کودکان زیر 4 تا 18 ساله حداقل یک رویداد افسردگی بالینی را در زندگی خود تجربه می کنند. براساس مطالعه هایی که اخیرا انجام شده، معلوم شده است که 25درصد نوجوانان حداقل نشانه های خفیف افسردگی را در دوره ای از زندگی شان تجربه کرده اند؛ یعنی از هر 4 نفر، یک نفر. این شیوع قابل ملاحظه است که به توجه نیاز دارد اما متاسفانه چون مورد غفلت و بی توجهی قرار می گیرد، بسیار دیر تشخیص داده می شود.

اگر افسردگی در کودک و نوجوان دیر تشخیص داده شود یا اصلا تشخیص داده نشود، چه عواقبی دارد؟

افسردگی در کودکان مشکلات مختلفی ایجاد می کند. کودک افسرده از تعاملات اجتماعی با همسالان کناره گیری می کند، عزت نفس پایین، مهارت اجتماعی ضعیف و نگرش منفی به خود و زندگی و آینده دارد و این مسائل او را مستعد پیامدهای ناگوار می کند. اگر برای درمان کودک یا نوجوان افسرده اقدامی نشود، احتمال بروز اختلال های روانی دیگر مانند سوءمصرف مواد و خودکشی در بزرگسالی افزایش می یابد. حتی گاهی رفتارهای پرخطر ممکن است پاسخی به افسردگی زیربنایی در کودک و نوجوان باشد.

چرا افسردگی در کودکان دیر تشخیص داده می شود؟

شاید مهم ترین دلیل، ماهیت این بیماری باشد. همان طور که می دانید، اختلال های دوران کودکی 2 نوع هستند؛ درون ریز و برون ریز. اختلا های برون ریز مثل بیش فعالی به این علت که پرسروصدا هستند و والدین را به ستوه می آورند، زودتر تشخیص داده می شوند اما اختلال های درون ریز مانند افسردگی چون متمرکز بر درون فرد است و از درون او را رنج می دهند و برای اطرافیان آزاردهنده نیستند، دیرتر مورد توجه قرار می گیرند. حتی ممکن است اولیا و مربیان مدرسه این کودکان یا نوجوانان را به عنوان افراد سر به راه و آرام و بی آزار (به اصطلاح بچه مثبت) تشویق کنند و این خود یکی از عوامل تداوم بخش این بیماری خواهدشد. معمولا والدین کودک و نوجوان افسرده زمانی او را نزد مشاور می برند که دچار افت تحصیلی شدید، روابط اجتماعی مختل، نداشتن تمرکز و اختلال های خواب و خوراک شده اند زیرا این علائم در طولانی مدت، توجه والدین و گاهی معلمان را جلب می کند در حالی که کودک افسرده مدت ها درد و رنج ناشی از آن را متحمل شده است. اگر والدین و معلمان علائم افسردگی را بشناسند و به آن حساس باشند، خیلی زودتر برای درمان فرزندشان اقدام خواهندکرد و این درمان زودهنگام باعث پیشگیری از عواقب آتی می شود.

چرا و چگونه کودکان افسرده می شوند؟

افسردگی در کودکان می تواند علت های ژنتیکی، روان شناختی، زیستی یا محیطی داشته باشد. در صورتی که سابقه افسردگی در اقوام درجه اول کودک وجود داشته باشد، احتمالا زمینه افسردگی به علت اختلاف سطح هورمون ها و مواد بیوشیمیایی در بدن وجود دارد اما این به تنهایی برای ایجاد افسردگی کافی نیست چون همان طور که می دانیم همه افرادی که سابقه خانوادگی افسردگی دارند، الزاما افسرده نمی شوند و بروز علائم به عوامل روان شناختی فرد، رابطه والدین و کودک، باورهای کودک درباره خودش و دنیایی که در آن زندگی می کند و همین طور به حالت های روانی پدر و مادر بستگی دارد. والدین تحقیرکننده و مقایسه کننده، باور بدبودن و دوست داشتنی نبودن را در کودک به وجود می آورند و زمینه را برای افسردگی او در سال های آتی ایجاد می کنند. از دیگر عوامل خطرساز افسردگی در کودکان می توان به وقوع رویدادهای استرس زای زندگی، نداشتن مهارت های مقابله ای موثر و فضای خانوادگی نامناسب اشاره کرد. اما هر کودک و نوجوانی که به دلیلی برای چند روز خسته و بی حوصله است، افسرده نیست. برای اینکه به این اختلال شک کنیم، علائم باید شدید باشند و حداقل چند علامت از علائم ذکر شده، همزمان و حداقل به مدت 2 هفته وجود داشته باشند. تشخیص افسردگی کاری ظریف است که به مهارت و تجربه نیاز دارد.
16 نشانه افسردگی کودکان که باید والدین و معلمان به آنها توجه کنند

اگر والدین و اولیای مدرسه در کودک یا نوجوانشان این علائم را مشاهده کردند، باید او را برای بررسی بیشتر نزد روان شناس یا روان پزشک ببرند:

1-    دیگر از تفریحات و سرگرمی هایی که مورد علاقه اش بوده، لذت نمی برد.

2-    بیشتر اوقات روز را در غمگینی و ناراحتی و ناامیدی سر می کند.

3-    حوصله و انرژی قبل را برای انجام کارهایش ندارد

4-    دائم از دل درد، سردرد، تهوع و... شکایت می کند در حالی که براساس معاینه ها و بررسی های انجام شده هیچ مشکل جسمی ای ندارد.

5-    تمایلی به ارتباط با همسالان خود ندارد و تنهایی و گوشه گیری را ترجیح می دهد.

6-    پرخاشگر و تحریک پذیر است (درواقع پرخاشگری نقابی است که باعث پنهان ماندن افسردگی کودک پشت آن می شود.)

7-    درباره خودکشی صحبت می کند یا افکار مربوط به خودکشی دارد.

8-    اعتماد به نفسش کم است و نگرش منفی به خودش دارد.

9-    به همه چیز بی احساس است.

10-    تغییرات وزن مشهود و ناخواسته ای دارد.

11-    اختلال در خواب چه به صورت پرخوابی و چه به صورت کم خوابی او را آزار می دهد.

12-    مشکل افت تحصیلی و نداشتن تمرکز دارد.

13-    خستگی مداوم و انرژی تحلیل رفته زندگی او را مختل کرده است.

14-    احساس گناه دارد.

15-    افزایش حساسیت به خود و تمرکز بر ناتوانی هایش دارد.

16-    غیبت های مکرر از مدرسه دارد و تکالیف مدرسه اش را انجام نمی دهد.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1036
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
كشيدن مو، در كودكان، مانند لگد زدن، گاز گرفتن، نيشگون گرفتن و زدن، يكى از راه‌هايى است كه كودك به وسيله آن سعى در كنترل محيط اطرافش دارد. دلايل زيادى براى اين رفتار‌ها وجود دارد، اما واضح‌ترين آن‌ها اين است كه كودك فهميده كه چه كارهايى واكنش ديگران را به همراه دارد.

به گفته مارك رابرتز، پروفسور دانشگاه ايداهو در رشته روانشناسى بالينى، اين رفتار كودك درست مانند زدن كليد و روشن شدن لامپ است. كودك با خودش مى‌گويد: " چه جالب! وقتى موهاى خواهرم را مى‌كشم، او جيغ مى‌كشد!". شايد هم دليل مو كشيدن از نظر او، متوقف كردن يك اتفاق ناخوشايند است. مثلاً دوستش مى‌خواهد اسباب بازيش را بگيرد و با كشيدن مويش دست از اين كار بر مى‌دارد. از آنجايى كه مهارت‌هاى شناختى كودك، در حال رشد است، او با اين كار شرايطى را كه برايش پيش آمده كنترل مى‌كند. صحنه‌اى را تصور كنيد كه خواهر بزرگترش آخرين شيرينى داخل ظرف را بر مى‌دارد و كودكتان با كشيدن موى او صداى جيغش را در مى‌آورد. به احتمال زياد شما وارد عمل مى‌شويد و خواهر بزرگتر را مجبور مى‌كنيد، شيرينى‌اش را با او تقسيم كند. احتمالاً دفعه بعد، خواهر بزرگتر قبل از اينكه آخرين شيرينى را بردارد كمى فكر مى‌كند.

اگر كودكتان مو‌هاى خودش را مى‌كشد، احتمالاً ناراحت يا نگران است. اين رفتار حتى مى‌تواند نشانه نوعى اختلال عصبى باشد. اگر در اينباره احساس نگرانى مى‌كنيد با پزشكش صحبت كنيد.

* با عادت مو كشيدن چه بايد كرد

۱-به او نشان دهيد كه چيزى نصيبش نمى‌شود. اين كليدى‌ترين راه حل براى متوقف كردن رفتار بدش است. با ناديده گرفتن كارش، به او مى‌فهمانيد كه اين روش عملى است و او با كشيدن مو، مى‌تواند به خواسته‌اش برسد. شرايطى را تصور كنيد كه كودكتان موى دوستش را كشيده است تا اسباب بازى او را بگيرد، و شما بدون كوچكترين اشاره‌اى، نسبت به اتفاقى كه رخ داده، مى‌رويد تا براى كودكتان داستان تعريف كنيد و حواسش را پرت كنيد. كودكان اثرات متقابل روابط اجتماعى را درك نمى‌كنند، و تنها چيزى كه با اين كار به او مى‌فهمانيد، اين است كه با كشيدن موى ديگران مى‌تواند حس ترحم شما را نسبت به خودش برانگيزد و شما را از آنِ خودش كند. كار درستى كه بايد انجام دهيد اين است كه بلافاصله پس از كشيدن مو، اسباب بازى را به دوستش بازگردانيد و همزمان بگوييد " ما، مو نمى‌كشيم! ". همين چند كلمه كافيست. در اين تكنيك بايد سريع عمل كنيد زيرا كودكان در لحظه زندگى مى‌كنند. با اينكار مى‌فهمد كه مو كشيدن حاصلى نداشت و اسباب بازى را از دست داد.

۲-وقتى كودك موى كسى را مى‌كشد، ابتدا مشتش را باز كنيد و فرد قربانى را نجات دهيد. سپس دستش را محكم بگيريد و بگوييد: " ما، مو نمى‌كشيم! مو كشيدن درد دارد! ". بعد اگر خواستيد مى‌توانيد از روش مهلت دادن، استفاده كنيد. او را بر روى صندلى بنشانيد و خودتان هم كنارش بايستيد. اما هرگز در اين يكى، دو دقيقه با او صحبت نكنيد. وقتى مهلت يكى دو دقيقه اى تمام شد، درباره وضعيتى كه پيش آمده با او صحبت كنيد. حتى اگر هنوز مهارت زبانى او كامل نشده و نمى‌تواند صحبت كند، اين كار را بكنيد. زيرا نشان مى‌دهيد كه مشكلات را بايد با صحبت كردن حل كرد نه چيز ديگرى ( مثل مو كشيدن ). از او سؤال كنيد "مى دانى چه كارى كردى كه اشتباه بود؟" بعد از جوابش ادامه دهيد "به نظرت چرا اشتباه بود؟" نگران نشويد اگر مى‌گويد " چون بايد تنبيه مى‌شدم". از نظر رشدى اين پاسخ عاديست. شما ادامه دهيد "بله اگر مو بكشى تنبيه مى‌شوى اما ما بايد به يك چيز ديگر هم فكر كنيم. ما نبايد موى ديگران را بكشيم چون ممكن است به آنها صدمه بزنيم!". منتظر معجزه نباشيد كه پس از اين مكالمه همه چيز درست شود. كودكان به سختى موضوعى را ياد مى‌گيرند و انقدر بايد اين اتفاق تكرار شود تا در نهايت بفهمند كه با اين كار نتيجه‌اى نمى‌گيرند. مقاومت كنيد و تسليم نشويد. به مرور زمان كه مهارت كلامى او بهتر شد، به او ياد دهيد كه از صحبت كردن براى حل مشكلش استفاده كند.

۳-هيچگاه تلافى نكنيد. هرگز سعى نكنيد مو هايش را بكشيد تا به او ثابت كنيد كه اين كار چقدر دردناك است. هدف كودك از كشيدن مو، ايجاد تغيير در شرايط است مثلاً مى‌خواهد دوستش را از تلاش براى گرفتن عروسكش منصرف كند، نه اينكه به كسى آزار برساند. اما پيامى كه از كار شما دريافت مى‌كند اين است : براى اصلاح كردن رفتار كسى، بايد تلافى كنى. در صورتيكه شما بايد الگوى او باشيد و به او ياد دهيد كه در هر شرايطى به جاى آزار رساندن به ديگران، بايد از كلمات، براى بيان خواسته هايش، كمك بگيرد.
منبع: Baby Center

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1029
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
بدزبانی،‌ تنها از راه آموختن و مواجه شدن با كلمات نامناسب به وجود می آید، بنابراین باید موقعیت هایی را كه طی آن ممكن است كودك این كلمات نامطلوب را بشنود، محدود كنید.



 یعنی مواظب برنامه های تلویزیونی كه كودك می بیند، دوستانی كه با آنها رفت و آمد دارید و طرز صحبت خود باشید تا بتوانید این كلمات را از مجموعه لغاتی كه كودك به كار می برد حذف كنید.
 
توصیه های زیر به شما كمك می كند در تربیت كودك و جلوگیری از بدزبانی او تأثیرگذار وموفق تر باشید
بدزبانی كودك را نادیده بگیرید :

اگربه طور اتفاقی،‌ كودكتان واژه ناشایستی را به كار برد، سعی كنید به بد زبانی او، بی توجهی نشان دهید. وانمود كنید كه آن را هرگز نشنیده اید، بنابراین هرگونه تأثیر آن را بر خودتان از بین برده و بازی او را به یك بازی یك نفره تبدیل كنید، چیزی كه اصلاً برای كودكان جالب نیست.

از خوش زبانی كودك تعریف و تمجید كنید :

بگذارید كودك بداند چه نوع گفتاری را می پسندید. هر بار كه بدزبانی نمی كند به این امر اشاره كنید. برای مثال بگویید «خوشم می آید وقتی سؤالی از تو می پرسم آرام جواب می دهی.» در عمل به او نشان دهید كه كدام گفتار وی، بدزبانی شمرده می شود.
خودتان هم بدزبانی نكنید :

از آن جا كه می دانید بدزبانی شیوه ای است كه كودك برای اعمال كنترل بر شما به كار می گیرد، پس خودتان بدزبانی نكنید. او ممكن است به دنبال راه هایی باشد تا عمداً شما را عصبانی كند و با بدزبانی، توجه شما را به خود جلب كند. پس از شركت در این بازی خودداری كنید.

بدزبانی را به كودك آموزش ندهید :

پاسخ دادن به كودك در حالت عصبانیت، تنها به او می آموزد چگونه بدزبانی كند. هر چند دشوار است ولی وقتی با عصبانیت سر شما فریاد می كشد، شما متقابلاً این كار را انجام ندهید، بلكه سعی كنید با احترام گذاشتن به كودك، احترام گذاشتن به دیگران را به او آموزش دهید. نسبت به كودك خود مؤدب باشید، گویی كه او میهمان است.

با كودك همان گونه حرف بزنید كه مایلید با شما حرف بزند :

به كودك بیاموزید چگونه از بیانی كه شما دوست دارید، استفاده كند. در بین صحبت ها از این كلمات استفاده كنید. «ممنونم، لطفاً، متأسفم و...» هم چنین به او بیاموزید تنها آن چه گفته می شود، بدزبانی محسوب نمی شود، بلكه گاهی لحن سخن گفتن هم ناخوشایند به نظر می رسد.

برای كودك توضیح دهید كه بدزبانی یعنی چه :

لازم است فكر كنید آیا كودك بدزبانی می كند یا فقط شیوه بیانش این گونه است ؟ در این میان می توان مواردی از این دست را ذكر كرد : طعنه زدن، به كار بردن اسم كوچك برخی افراد، با فریاد پاسخ گفتن و سرپیچی گستاخانه، بدزبانی تلقی می شود ولی حالات امتناع ساده مانند «نمی خواهم كه» غرغر كردن و پرسش هایی مانند «آیا باید» تنها اظهار عقیده محسوب می شوند نه بدزبانی

بر گفتار دوستان، رسانه ها و خودتان نظارت كنید :

توجه كنید كه خودتان و اطرافیانتان چگونه صحبت می كنید. دقت كنید كه كودكان، تا حد امكان كمتر سخن ناخوشایند، نیش دار و یا دو پهلو بشنوند و یاد بگیرند.

به دلیل بدزبانی، كودك را تنبیه نكنید :

تنبیه را برای موارد مهم و رفتارهای زیان باری بگذارید كه برای خود كودك و دیگران آزار دهنده و خطرناك است. بدزبانی هم، در بدترین حالت، آزاردهنده است ولی هیچ تجربه ای در دست نیست كه نشان دهد با تنبیه كردن به دلیل بی احترامی، كودك، مؤدب و محترم می شود. مجازات، تنها ترس را می آموزد و نه احترام را.

لقب دادن را آموزش ندهید :

گاه والدین، به راحتی همان القاب تمسخر آمیزی را كه كودك به زبان می آورد به سرش فریاد می كشند، برای مثال : «كودن! نمی دانی كه نباید به كسی لقب بد داد». این كار به كودك اجازه می دهد تا همان كلماتی را كه شما استفاده می كنید، به كار ببرد. خشم خود را كنترل كرده و به او توضیح دهید كه چه طور و چرا این قدر عصبانی شده اید.

به دلیل لقب دادن، كودك را تنبیه نكنید:

اگر كودك را به دلیل لقب دادن مجازات كنید، هرگاه از او دور باشید از این واژه ها استفاده می كند. اعمال مجازات شدید برای درمان بدزبانی به كودك می آموزد كه چگونه كاری را پنهان انجام دهد.

از به كار بردن القاب طنز آمیز و خودمانی پرهیز كنید :

از صدا كردن كودك خود با القایی كه گاه به دلیل احساس صمیمی بودن از آن ها استفاده می كنید ولی نمی خواهید او برای صدا كردن دیگران از آن ها استفاده كند، اجتناب كنید. به عنوان مثال گفتن كلمه وروجك یا شیطون، می تواند به دلیل تقلید كودك از شما استفاده شود.

اجازه ندهید به كودك، القاب بد بدهند :

راه های مطلوبی را به كودك پیشنهاد كنید تا زمانی كه دیگران به او لقب می دهند، از طریق آن ها واكنش نشان دهد. برای مثال بگویید «وقتی دوستت با اسم بدی شما را صدا زد، به او بگو تا موقعی كه اسم بدی شما را صدا زد، به او بگو تا موقعی كه اسم خودم را صدا نكنی با تو بازی نمی كنم و جواب تو را نمی دهم.»

اسامی بد و خوب را برای كودك مشخص كنید :

به طور دقیق برای كودك توضیح دهید كه از چه نام هایی نباید استفاده كند. تنها در این صورت می توانید از او انتظار داشته باشید كه لقب های «مجاز» و «غیر مجاز» را بشناسد.

 

 
مطالب مرتبط
 


:: بازدید از این مطلب : 1052
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
به کاربردن این موارد می تواند موجب تقویت هوش و ذهن و حافظه اطفال شود!



 گروهی از والدین معتقدند فرزندانشان بی‌توجه هستند یا نمی‌توانند مسائل را به خاطر بسپارند. در زیر ۹ راهکار برای تقویت حافظه آمده است که می‌تواند در‌ این زمینه به شما کمک کند.

۱- ایجاد ارتباط‌ های تصویری:
یکی از راه‌هایی که برای تقویت حافظه تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد به یاد سپردن نام افراد با توجه به‌خصوصیات و ویژگی‌های آنهاست؛ مثلاً کسی اسمش رضاست، شما در او خصلتی مانند تلاش در جهت کسب که رضایت اطرافیان بیابید، بدین‌ترتیب بین نام رضا و رضایت ارتباط برقرار کرده‌اید و نام او را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد.

۲- استفاده از تصاویر:
تصاویر، ابزار مناسبی برای به‌خاطر‌سپردن مطالب و اطلاعات مفید هستند؛ به‌عنوان مثال می‌توانید حتی از تصاویر یک فیلم برای به خاطر سپردن موضوع، اعداد، اطلاعات تاریخی و جغرافیایی و… استفاده کنید. یا برای به خاطر سپردن اعداد (۵، ۵،‌۱) شما می‌توانید آن را در قالب یک تصویر دربیاورید مانند دستکش و یک چوب.

با حک این تصویر در ذهنتان، اعداد (۵، ۵،‌۱) را به یاد می‌آورید زیرا هر دستکش ۵‌انگشت دارد و یک چوب هم نماد عدد یک است. لذا سعی کنید آنچه را که باید به خاطر بسپارید در قالب تصویرسازی در ذهنتان حک کنید. ولی ذخیره‌سازی‌ اطلاعات باید به‌گونه‌ای باشد که شما رجوع به اطلاعات را به راحتی انجام دهید و بتوانید از آنها استفاده کاربردی داشته باشید. با به‌کارگیری این روش و تکرار آن به مرور زمان، ذهن شما این آمادگی را پیدا می‌کند که فعالانه روش تصویری مناسب برای به ذهن سپاری مطالب را به‌کار گیرد.

‌۳- بازی داستان‌گویی:
انجام این بازی به‌خصوص در قالب گروه، بسیار جالب است. این بازی بدین نحو انجام می‌شود که باید ۲۰ وسیله را روی میز بزرگی قرار دهید و هر کدام از افراد گروه ۳ الی ۴ مورد از وسایلی که روی میز چیده شده است را در قالب یک داستان بگنجاند؛ مثلا داستانی که درباره سیب، کلید، تلفن همراه می‌توان ساخت بدین صورت است:

در باغ، سیب‌های رسیده‌ای از درخت روی زمین ریخته بود. ما در باغ قفل بود و من کلید را اشتباه برداشته بودم. نابراین با تلفن همراه به یکی از دوستانم زنگ زدم تا او برای باز کردن در به کمک بیاید. بازی فوق باعث می‌شود که والدین بتوانند به دو هدف تقویت قدرت خلاقیت و تمرکز کودک و تقویت حافظه دست پیدا کنند.

۴- ساعت مطالعه او را افزایش دهید.

۵- او را تشویق به حفظ کردن شعر یا متن‌های ادبی کنید.

۶- او را تشویق به یادگیری زبان یا فعالیت‌های هنری جدید کنید.

۷- به فرزندتان یادآوری کنید آنچه می‌آموزد را نکته برداری و یادداشت کند.

۸- به او خواندن کتاب‌ های داستانی و پلیسی که ذهن را درگیر حل معما می‌کند، پیشنهاد دهید.

۹- اگر فرزندتان راست دست است از او بخواهید به‌عنوان تفریح و سرگرمی برخی کارهایش را با دست چپ انجام دهد.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1068
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
رفلاکسی را پاتولوژیک یا بیماری زا می نامیم که سبب اختالال در رشد و تکامل طبیعی کودک، اختلال خواب ، آسپیراسیون یا برگشت محتویات معده به ریه و عفونت آن شود.



 درد شکم و یا درد خلف جناغ ، التهاب یا زخم قسمت تحتانی مری ویا تنگی مری از عوارض دیگر رفلاکس گوارشی است.
عصر ایران: دکتر جواد غروبی دانشیار وفوق تخصص جراحی و ارولوژی کودکان در مورد رفلاکس گوارشی در کودکان  و اینکه این بیماری چه زمانی منجر به جراحی در کودکان می شود گفت: برگشت محتویات معده به مری یا رفلاکس گوارشی یکی از بیماری های شایع در کودکان است که در طول روز ممکن است حادث شود. البته لزوما این برگشت یا رفلاکس باعث بیماری و عوارض ناشی از رفلاکس نمی شود و ممکن است به صورت طبیعی یا فیزیولوژیک در ساعاتی از روز در شیر خواران و کودکان دیده شود.

وی ادامه داد : عوامل بازدارنده برای پیشگیری از رفلاکس در شیر خواران به صورت فیزیولوژیک و طبیعی وجود دارد که ازجمله این موارد می توان به وجود بزاق حفره دهان که سبب قلیایی شدن محیط مری مخصوصا قسمت تحتانی آن که در معرض اسید است، اشاره کرد. همچنین اندازه ی کافی طول مری شکمی سبب اعمال فشار مثبت روی قسمت تحتانی مری شده و باعث بسته شدن آن می شود.اسفنکتر تحتانی مری که یک عضله فیزیولوژیک است بعداز تخلیه محتویات مری به معده بسته شده و این کار باعث پیشگیری از رفلاکس می شود.

چه رفلاکس را بیماری زا می گوییم

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد :رفلاکس به صورت فیزیولوژیک و طبیعی درکودکان و بالغین در طول روز وجود داشته و لزوما سبب بیماری نمی شود. رفلاکسی را پاتولوژیک یا بیماری زا می نامیم که سبب اختلال در رشد و تکامل طبیعی کودک، اختلال خواب ، آسپیراسیون یا برگشت محتویات معده به ریه و عفونت آن شود. درد شکم و یا درد خلف جناغ ، التهاب یا زخم قسمت تحتانی مری و یا تنگی مری از عوارض دیگر رفلاکس گوارشی می باشد.

رفلاکس کودکان را چگونه تشخصی می دهند

دکتر غروبی در مورد چگونگی تشخیص این بیماری گفت: تشخیص این بیماری با گرفتن عکس رنگی از مری و معده برای نشان دادن شکل مری و معده، وهمچنین رویت حرکات دودی مری امکان پذیر است.ph متری یا اندازه گیری اسیدیته ی قسمت تحتانی مری، استاندارد طلائی در تشخیص این بیماری است.انجام مانومتری که در واقع ثبت حرکات دودی و ریتمیک مری می باشد،از ابزار های تشخیصی دیگراست همچنین اندوسکوپی دستگاه گوارش فوقانی، رویت التهاب و زخم قسمت تحتانی مری،نمونه برداری از مری و تعیین مرحله بندی شدت زخم و  یا التهاب،از دیگراقدامات تشخیصی است.

درمان دارویی رفلاکس گوارشی

این  فوق تخصص جراحی و ارولوژی کودکان در مورد درمان های دارویی این بیماری در نوزادان گفت: درمان دارویی در 90 در صد از بیماران موثر بوده و نیاز به جراحی را منتفی می کند. این درمان شامل تجویزداروهای کاهنده اسید معده است.استفاده از داروی سیساپراید به علت عوارض قلبی و ایجاد اختلال در ریتم قلبی توصیه نمی شود. داروهایی که حرکات قسمت فوقانی دستگاه گوارش را افزایش می دهند از جمله دامپریدون و متوکلوپرامید هم توصیه می شود.

درمان جراحی رفلاکس گوارشی

دکتر غروبی در مورد اینکه عمل جراحی در این بیماران چه زمانی باید انجام شود گفت: درمان جراحی در موارد اختلالات آناتومبک یاشکلی و موارد مقاوم به درمان طبی ، نداشتن حملات آپنه یا وقفه تنفسی و یاعفونت های مکرر و مقاوم ریه انجام می شود.
وی ادامه داد: در عمل جراحی مکانیسمی ایجاد می شود تا از برگشت ترشحات معده به مری پیشگیری شود.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1047
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
دقیقا می داند چه کاری می خواهد انجام دهد . او این تصمیمش را از مدت ها پیش گرفته ؛ از فردای 24 خرداد1392. همان انتخاباتی که او آمد و آرایش سیاسی اش را بر هم زد. درباره سعید جلیلی سخن می گوییم؛ نامزد بالقوه این روزهای اصولگرایان

 دقیقا می داند چه کاری می خواهد انجام دهد . او این تصمیمش را از مدت ها پیش گرفته ؛ از فردای 24 خرداد1392. همان انتخاباتی که او آمد و آرایش سیاسی اش را بر هم زد. یک دو گانه ساخت. نامزدهای اصولگرایان را به حاشیه راند و قدرت را از جناح خودش دور کرد. حالا باز خیال نامزدی دارد. حرفش «یک کلام» است  و هیچ پیمان و تعهدی را امضا نمی کند. درباره سعید جلیلی سخن می گوییم؛ نامزد بالقوه این روزهای اصولگرایان .

 

خبر تازه ای در راه است

دفتر کار او که جایی در خیابان پاستور است این روزها خیلی شلوغ شده ؛ شلوغ تر از همیشه . یک خبر ویژه آنجا وجود دارد . خبری که هنوز رسانه ای نشده و رونمایی از آن شاید به دلیل فشارهای زیاد و شاید هم به دلیل برخی مصلحت اندیشی ها به تعویق افتاده است. خبر این است :«سعید جلیلی یک جبهه جدید تاسیس خواهد کرد». یک اتفاق تاثیر گذار بر تحولات انتخاباتی اصولگرایان و البته رویدادی ناگوار برای «جبهه مردمی» و آن نامزد مشخصی که گمان می برد خودش خروجی جمنا خواهد بود و البته مورد حمایت جناح.

 

بر اساس اخباری که در محافل سیاسی شنیده می شود ، اطرافیان سعید جلیلی در حال جمع آوری امضا و حمایت های طیف های نزدیک به او برای اعلام موجودیت این جبهه جدید هستند . باید این پدیده انتخاباتی را تحلیل کرد . هم از جهت چرایی تاسیس جبهه و هم از این بابت که تشکیل چنین جبهه ای چه اثراتی برای آرایش سیاسی اصولگرایان خواهد داشت.

 

چرا جبهه تاسیس می کند ؟

واقعیت این است که درجناح اصولگرایان روی خوشی به سعید جلیلی نشان داده نمی شود . از سنتی ها  تا تحول خواهان بوده اند کسانی که احساس عمومی درباره او در جناح را بروز داده اند . برای مثال احمد توکلی در مصاحبه ای شفاف و صریح گفته بود : « معتقدم اگر اصولگرایان می خواهند برنده شوند کسی غیر از آقای جلیلی را باید به صحنه انتخابات بیاورند.» او البته پیش تر هم در یک مصاحبه با انتقاد از کاندیداتوری سعید جلیلی در انتخابات ۱۳۹۲ گفته بود:« (ایشان) اشتباه سیاسی بزرگی مرتکب شدند… این کار ایشان را اشتباه تاریخی می دانم.

 

فکر می کنم مشاوران آقای جلیلی را قانع کردند که وارد صحنه شوند. … آقای جلیلی نه تنها از تجربه کافی برخوردار نبود بلکه تجربه لازم را هم نداشت؛ چرا که سوابق ایشان در مسئولیت های اجرایی نبود و بالاترین مسئولیت اجرایی ایشان در واقع یک کار ستادی بود. آقای جلیلی معاون وزیر خارجه بود اما اصلا کل وزارت خارجه کار اجرایی انجام نمی دهد.»

 

یا آنسو تر محمد رضا باهنر نیز گفته بود که :«اصولگرایان هنوز به نظر نهایی نرسیدند امابه طور کل اعتقاد من این است کاندیداهایی که قبلا به صحنه آمدند و خود را در معرض آزمایش قرار دادند و وضعشان مشخص شده است دیگر نامزدی‌شان تکرار نشود. اصولگرایان دو شاخصه‌ی مهم کارآمدی و امکان جلب و جذب آراء را برای معرفی کاندیدای واحد مد نظر دارند. اگر کسی هر دوی این پارامترها را داشته باشد کاندید نهایی اصولگرایان خواهد بود» دقیقا مشخص است که یکی از افراد مورد نظر او که نباید نامزد شود سعید جلیلی است . خاصه آنکه او ابایی هم از بیان این مساله نداشته و همین را را مشخصا زده است.

 

سعید جلیلی به خوبی می داند که بخش هایی دیگری از جناح اصولگرایان نیز او را نامزد مطلوب خود نمی دانند.

 

این اما تمام ماجرا نیست. واقعیت این است که حتی در آن بخش از اصولگرایان که تصور می شود بدنه رای تشکیلاتی او آنجاست چندان میل به همچسبی البته در این مورد از سوی سعید جلیلی وجود ندارد ؛ درباره جبهه پایداری سخن می گوییم . این را می شود هم از اظهار نظرها و مصاحبه های شخصیت های جبهه پایداری متوجه شد که مدت هاست نام جلیلی را به عنوان نامزد مورد نظر خود به زبان نمی آورند و هم می توان از اخباری که درمحافل سیاسی در مورد واکنش ها و نظرات سعید جلیلی وتیم انتخاباتی او درباره جبهه پایداری بیان شده برداشت کرد . شاید در همین سطح نخست تحلیل بتوان اینگونه تصور کرد که سعید جلیلی نمی خواهد پایداری ها تابلوی سیاسی او در جامعه باشد. او از رای رای مردم در انتخابات 94 به این نتیجه رسیده و شاید هم فکر می کند مردم حساب او را از پایداری ها جدا می دانند .

 

پس با این تفاسیر می توان به این نتیجه رسید که سعید جلیلی برای حضور در انتخابات نیاز به یک بدنه تشکیلاتی دارد که نمی تواند آن را از همین سامان موجود در میان اصولگرایان به دست آورد . او باید «آشفتگی» در این تلاش برای «سامان یافتگی» که بزرگان جناح به راه انداخته اند ایجاد کند . یک آشفتگی برای یارگیری تشکیلاتی . او می داند که جمنا آنچنان که در بیرون نمایش داده می شود متحد و هم نظر نیست و کافی است یک نفر به صورت جدی جرقه ای را برای ایجاد شکاف بزند .

 

برای داشتن تصویری درست از آنچه که بین جمنا و سعید جلیلی گذشته نیازی به تحلیل های پیچیده نیست . یک رسانه حامی او مطلبی را به نقل از یکی از نزدیکان او نوشته که هم خبرهای مهمی در خود دارد و هم مواضع آنها را نشان می دهد . «گفته اند "حتی سعید_جلیلی را هم در جمع کاندیداهای جمنا قرار داده اند که به رای گذاشته شود."فکر میکنم البته این اتفاق از سر لطف نیافتاده باشد، بلکه چاره ای نداشته اند جز این کار. فکرش را بکنید: انقلابی ترین گزینه موجود در میان کاندیداها، جایی در جمع گزینه های حزبی که مدعی مردمی بودن، انقلابی بودن و جبهه بودن است جایی نداشته باشد.خودبخود یک خلاف واقع سه گانه در ذهن ها شکل میگیرد.پس حتی حالا که بعد از چندین و چند جلسه و فرستادن واسطه و ... او با دلایلی محکم حاضر نشده زیر بار امضا یک پیمان قبایلی برود هم باز "مجبورند" او را در فهرست نهایی خود بگذارند، زیرا حذف انقلابی ترین، خیلی از خلاف واقع نمایی ها را رو خواهد کرد.»

 

این متن، هم خبر از رایزنی های سنگین دارد و هم خبر از فرستادن واسطه برای تغییر نظر سعید جلیلی . اما آنچان که گفته شد او نه تنها بنایی برای انصراف نداشته بلکه مواضع خاص خود را هم درباره این همگرایی دارد. پس در مجموع می توان گفت مشاوران انتخاباتی او برنامه ریزی های گسترده ای برای جذب بدنه تشکیلاتی ناراضی اصولگرایان دارد .

 

تاسیس جبهه چه اثرات پیرامونی دارد ؟

اما در سطح دیگری از تحلیل باید از فرجام تشکیل چنین جبهه ای سخن گفته شود . بحث بر سر این است که اگر سعید جلیلی از این تشکیلات رونمایی کند چه تغییری در آرایش سیاسی اصولگرایان رخ خواهد داد . باید از نگاه بلند تری به آنچه این روزها در جناح می گذرد نگاه کرد .

 

اکنون بر اساس اخباری که مسئولان جمنا اعلام می کنند در مجمع عمومی ، 10 نامزد برای بررسی نهایی انتخاب شده اند . قرار است از بین این افراد 5 نفر دیگر انتخاب شده و بعد سایر برنامه های انتخاباتی برای رسیدن به نامزد نهای طی شود . این البته صورت ماجرا و روی خوشی است که تصمیم سازان جمنا آن را رسانه ای کرده اند اما پشت پرده خبرهای دیگری وجود دارد .

 

نکته این است که بعد از انتخاب این 10 نفر ، افرادی که می دانند نامشان در این لیست نیست دلخور از وضعیت پیش آمده شخصا راه انتخابات را در پیش گرفته و دستور تشکیل ستادهای انتخاباتی را داد ه اند . در این مورد نام نیکزاد و میرسلیم به صورت جدی  شنیده می شود. در مورد ده نفر منتخب نیز البته اخبار قابل توجهی شنیده می شود و ضعیت بسیار پیچیده است . خاصه آنکه نامزدهایی وجود دارند که هنوز کاندیداتوری را نپذیرفته اند  . نامزدی وجود دارد که شرط نامزدی اش را کناره گیری همه نامزدهای دیگر و حمایت همه جانبه از خودش اعلام کرده است . در این میان نامزدهایی هم هستند که گویا گفته اند حتی اگر در بین 5 نفر هم نباشند خودشان وارد انتخابات خواهند شد . تلاش ها برای گرفتن تعهد از این افراد برای کناره گیری تا کنون هیچ نتیجه ای نداشته است .

 

سعید جلیلی از این آشفتگی پنهان و رسانه ای نشده کاملا آگاه است . می داند که در همین شلوغی می تواند راحت نامزد انتخابات شود . اما این نامزدی حتما بر آَشفتگی ها خواهد افزود . کسانی با آمدن سعید جلیلی بیش از قبل احساس تکلیف می کنند چرا که حتی او را برای ریاست جمهوری نامناسب تر از حسن روحانی می دانند . این نافرمانی تشکیلاتی که حضور انفرادی در انتخابات است تصمیم سازان جناح را در وقعیت سخت تری قرار می دهد که موجب می شود نتوانند دیگران را برای انصراف به نفع نامزد یا نامزدهایی نهایی جمنا راضی کنند . برنامه انتخاباتی که برای رقابت با حسن روحانی از سوی تصمیم سازان جناح طراحی شده حتما به هم خواهد ریخت .

 

آنها می خواهند دو قطبی سال 92 به هیچ وجه زنده نشود اما سعید جلیلی می آید تا همان صحنه را احیا کند . این نکته کلیدی ماجراست . اگر جلیلی همان جلیلی سال 92 باشد ، بازی طراحی شده جناح اصولگرا برای ایجاد یک صحنه جدیدی برای رقابت با حسن روحانی دیگر کار کردی نخواهد داشت . معنی این سخن البته این نیست که سعید جلیلی به رقیب اصلی حسن روحانی تبدیل خواهد شد، او حتما در صورت کاندیداتوری هم جناحی های خودش را در کنارش خواهد دید اما ثمره این حضور جلوگیری از مرکزی شدن گفتمان مورد نظر اصولگرایان برای رقابت با رییس جمهور مستقر خواهد بود . حالا اگر در کنار این حضور تشکیل جبهه جدید  از سوی جلیلی را نیز فرض بگیرم آنگاه دیگر ماجرا پیچیده تر هم می شود .گویا فشارها و مصلحت اندیشی ها به پایان خود نزدیک می شود . جبهه و تشکیلات سعید جلیلی به زودی اعلام موجودیت خواهد کرد .
 


:: بازدید از این مطلب : 1076
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
آمریکا نمی تواند به ایران حمله کند چراکه علیرغم برخی انتقادها، آرمان های انقلاب این کشور همچنان برای مردمش به صورت یک نیروی قوی باقی مانده و اتحادی ملی را ایجاد کرده است

نیوز اینترنشنال (News International) از مانع تراشی غربی ها برای تجارت خارجی ایران علیرغم توافق هسته ای خبر داده است.



این روزنامه چاپ پاکستان نوشت: علیرغم اجرای توافق هسته ای و پایبندی تهران به آن، همچنان از همکاری بانک ها و موسسات مالی ایران با همتایان خارجی شان جلوگیری می شود. این محدودیت ها، مانع بزرگی بر سر راه تجارت خارجی ایران بوجود آورده است.
 

در ادامه این گزارش به عدم توانایی آمریکا برای حمله به ایران اشاره شده و آمده است: ترامپ –علیرغم همه یاوه‌سرایی ها و لفاظی هایش– آن قدر عاقل هست که خود را با خطر جنگ با ایران و افتادن در باتلاقی دیگر در خاورمیانه درگیر نکند. بنابراین تنها راه محدود ساختن برنامه هسته ای ایران، همین توافق هسته ای است.


نیوز اینترنشنال در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: مشکل آمریکا با ایران، برنامه هسته ای این کشور نیست. هند و پاکستان، پیشتر دستیابی خود به سلاح های هسته ای را اعلام کرده اند اما با آنان تا این حد مخالفت نشده است.


براساس این گزارش، آمریکا نمی تواند به ایران حمله کند چراکه علیرغم برخی انتقادها، آرمان های انقلاب این کشور همچنان برای مردمش به صورت یک نیروی قوی باقی مانده و اتحادی ملی را ایجاد کرده است


:: بازدید از این مطلب : 1133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی درجریان آزمایش موشکی جدید آن کشور به نیروهایش دستور داد آماده حمله به دشمن در هر لحظه باشند.

به گزارش  فرارو  به  نقل از خبرگزاری رویترز از سئول ، خبرگزاری رسمی کره شمالی تاکید کرد در درون توپخانه کره شمالی نیز تمایل شدیدی به اقدام تلافی جویانه بیرحمانه علیه جنگ افروزانی وجود دارد که تمرین های نظامی مشترکی را آغاز کرده اند.

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون به این یگان ارتش دستور داده است کاملا آماده باشد زیرا ممکن است هر لحظه جنگی واقعی آغاز شود.

 

این خبرگزاری روز سه شنبه اعلام کرد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برآزمایش های موشکی روز دوشنبه این کشور نظارت داشت.

 

خبرگزاری کره شمالی تاکید کرد که آزمایش های موشکی جدید کره شمالی را یگانی از ارتش انجام داد که مسئولیت حمله احتمالی به پایگاه های نظامی آمریکا را در ژاپن به عهده دارد.

 

کره شمالی روز دوشنبه چهار فروند موشک به طرف ساحل شمال غربی دریای ژاپن شلیک کرد. این اقدام کره شمالی چند روز پس از آن انجام شد که کره شمالی قول داد در واکنش به رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا اقدامی تلافی جویانه انجام خواهد داد.

 

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه پس از گفتگوی تلفنی خود با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره آزمایش های موشکی جدید کره شمالی گفت وی و ترامپ توافق کردند اقدامات اخیر کره شمالی نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و چالشی علیه امنیت و منطقه و بین المللی است.

 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد جیمز ماتیس و تومومی اینادا وزیران دفاع آمریکا و ژاپن روز دوشنبه درباره آزمایش های موشکی جدید کره شمالی تلفنی گفتگو و هر دو طرف موافقت کردند این آزمایش های موشکی غیرقابل قبول و غیرمسئولانه است.

 

جف دیویس سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد ماتیس در این گفتگوی تلفنی بار دیگر تاکید کرد آمریکا در تعهدات دفاعی خود درقبال ژاپن کاملا راسخ است.

 

یون بیونگ سه وزیر دفاع کره جنوبی نیز در نشست حزب حاکم این کشور گفت  تماس مهمی  بین کره جنوبی و آمریکا روز سه شنبه انجام خواهد شد
 


:: بازدید از این مطلب : 1092
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
بنا به ادعای منابع نظامی آمریکا یکی از موشک ها به هدف فرضی شناور در خلیج فارس اضابت کرده اما از سرنوشت دیگر آزمایش اطلاعی در دست نیست.

شبکه خبری محافظه کار فاکس نیوز آمریکا در خبری به نقل از دو منبع آگاه نظامی این کشور مدعی انجام دو آزمایش موشکی ایران در سواحل خلیج فارس شد.


به گزارش عصر ایران بر اساس ادعای فاکس نیوز ایران یکشنبه گذشته دو فروند موشک میانبرد بالستیک را از بندر جاسک در جنوب شرقی ایران به سمت خلیج فارس شلیک کرده و همزمان قایق های تندرو سپاه به 500 متری یک ناو آمریکایی در تنگه هرمز نزدیک شده اند.

 فاکس نیوز مدعی شده انجام همزمان این دو اقدام ایران تحریک آمیز بوده است.




دو مقام نظامی آمریکا به فاکس نیوز گفته اند یک آزمایش موشکی ایران موفقیت آمیز بوده و به هدف فرضی شناور در 155 مایلی نقطه شلیک در آب های خلیج فارس اصابت کرده است اما از سرنوشت آزمایش دیگر که شلیک موشک فاتح 110 بوده و برای نخستین بار در دریا آزمایش شده اطلاعی در دست نیست.

 بر اساس اعلام یک منبع نظامی آمریکا در جریان آزمایش موشکی اخیر ایران، موشک بالستیک کوتاه برد فاتح 110 برای نخستین بار پس از دو سال آزمایش شده است.

یک مقام نظامی آمریکا به فاکس نیوز گفته موشک های فاتح 110 ایران مایه نگرانی کشتی ها و ناوگان دریایی آمریکا خلیج فارس است. به گفته این مقام آمریکایی ایران در طول 1 دهه گذشته قابلیت های موشک  های بالستیک خود را به نحو چشمگری ارتقا داده است و این مساله مایه نگرانی آمریکاست.

بر اساس گزارشی که اخیرا از سوی بنیاد دفاع از دموکراسی در آمریکا منتشر شده جمهوری اسلامی ایران از زمان انعقاد توافق هسته ای با قدرت های جهانی (برجام) دستکم  14 بار آزمایش های موشکی بالستیک انجام داده است.

 ایالات متحده آمریکا انجام آزمایش های موشکی بالستیک را مغایر با قطعنامه 2231 شورای امنیت می داند در حالی که جهوری اسلامی ایران با رد این مساله می گوید انجام این آزمایش ها در راستای استراتژی دفاعی و بازدارندگی نظامی است و ارتباطی به مساله هسته ای و ممنوعیت های تحریمی قطعنامه شورای امنیت ندارد.

 

دولت ترامپ پس از انجام نخستین آزمایش موشکی سپاه پس از استقرار دولت جدید آمریکا هشدارهای شدید اللحنی به ایران داد و به همین مناسبت تحریم های جدیدی را علیه 25 فرد و نهاد مرتبط با برنامه های موشکی ایران وضع کرد.



:: بازدید از این مطلب : 1088
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()